Brisbane / Fraser Island / Noosa

14 maart 2017 - Whitsunday Islands National Park, Australië

Wat een reismaand! De tijd is weer voorbij gevlogen en ik heb zulke geweldige dingen gezien en beleefd! Waar zal ik beginnen?!

Ik heb echt een toptijd gehad in Brisbane! Het voelde aan als een Little Melbourne en dat zorgde ervoor dat ik me er heel erg thuisvoelde. Het is een rivierstad, wat het centrum een hele open sfeer geeft.

Ik heb mijn eerste dag in Brisbane in het park besteed, waar ik lekker gechilled heb in het gras. In Australië houdt dit in dat je constant de mieren van je af aan het slaan bent, maar ondanks dat was het een heerlijke relaxte middag. Toen begon het opeens te regenen, en realiseerde ik me weer dat ik in een tropische klimaatzone zit waar het regenseizoen net begint.... Het kwam met bakken uit de lucht, en ik haastte me snel naar het hostel.

Ik hoorde toevallig dat een vriend van me uit Melbourne ook in Brisbane was, dus de volgende dag hebben we gezellig samen opgetrokken! We zijn samen met Maartje naar de Southbank lagoon gegaan. Dit is een gratis (!) zwembad naast de rivier! Het was echt een heerlijke chillplek, dus daar hebben we de rest van de middag doorgebracht.

Met Eric en Maartje bij Southbank lagoon!

Toen 's avonds heb ik samen met Eric een free ferry genomen naar Kangaroo Point. Brisbane heeft de hele dag door om het halfuur een gratis ferry, echt ideaal!!! Het was echt prachtig om alle lichtjes van de skyline te zien vanaf het water!

Brisbane Kangaroo Point Brisbane letters! Selfie op de ferry! Brisbane Skyline

De volgende dag vertrok mijn bus om 12 uur. Ik vond het uitzicht vanaf de ferry echter zo mooi, dat ik die ochtend om 6 uur ben opgestaan om de ferry nog een keer te nemen! Ook met daglicht was het uitzicht fenomenaal. Ik heb echt genoten van mijn tijd in Brisbane en wil er zeker nog een keer terug!!

En toen door naar Noosa! Dit is een superschattige dorpje aan de Sunshine Coast, een paar uur boven Brisbane. In dit minidorpje kwam ik opeens heel veel bekenden tegen! Het is echt zo grappig hoe iedereen dezelfde route volgt en je iedereen weer tegenkomt!

Samen zijn we naar Noosa National Park gegaan! Dit is echt een van de mooiste natuurparken die ik ooit heb gezien! We hebben gezwommen op verlaten strandjes en een schildpad in het water gezien! Daarna gezwommen in de Fairy Pools, een soort natuurlijke jacuzzi in de rotsen. In de bomen hebben we twee koala's gespot, en we hadden gewoon een hele leuke en gezellige tijd!! Ook heb ik lekker Tarzan uitgehangen!!

Group selfie in noosa National park! Fairy Pools!TARZAN Onderwater selfie! Noosa National Park

De volgende dag was het dan eindelijk tijd voor Fraser Island! Hier had ik ontzettend lang naar uitgekeken! Fraser is het grootste zandeiland ter  wereld, en je kunt alleen het eiland op met stoere 4x4's!

Op de ferry naar het eiland heb ik voor het eerst hier in Australië dolfijnen gespot! Dit was toch wel heel bijzonder :) Op het strand heb ik daarnaast ook een Dingo gespot! Dit is een Australische wilde hond!

Het was echt geweldig om rond te scheuren op zo'n enorm zandeiland! Het strand is eigenlijk gewoon een autoweg! Heel veel auto's komen ook vast te zitten in het zand omdat er op het eiland alleen maar zandwegen zijn. Vandaar dat je het eiland alleen maar op mag met een Four Wheel Drive.

'snelweg' op Fraser Island Onze jeep op het strand

We hadden echt een geweldige groep waarmee we in de auto zaten! Het waren vooral Duitsers, dus ik heb een hoop nieuwe Duitse muziek leren kennen XD. We hadden echt een klik als groep, en we hebben echt leuke gesprekken gevoerd in de jeep.

De eerste dag hebben we Lake Wabby bezocht. Dit is een meer met allemaal kleine visjes die je dode huidcellen opeten. Dit voelt echt supergrappig, want de visjes zitten allemaal aan je huid! Om bij het meer te komen moesten we een lange wandeling maken met onderweg veel megagrote spinnen! Daarna kwamen we aan bij een megagrote zandduinen! Het voelde net alsof ik in de Sahara was beland!

's Avonds hebben we met onze groep gezellig nog een paar drankjes gedaan in de tuin, maar ik ben vroeg naar bed gegaan aangezien ik kapot was van de intensieve dag.

De volgende dag moesten we vroeg opstaan en was het tijd voor het beroemde Shipwreck. Dit was wel indrukwekkend om te zien.

Shipwreck Fraser Island

Hier hebben we heerlijk gelunched. En toen op naar Lake McKenzie! De weg er naartoe was nogal hobbelig, maar we hadden Hierdoor de dikste lol met onze groep.

Lake McKenzie is een Freshwater Lake, met het meest heldere water dat ik ooit heb gezien! Het was zo ontzettend mooi! Samen met twee Duitse meiden heb ik hier schaamteloos een hele fotoshoot gehouden, wat echt supergrappig was. En toen moesten we helaas weer terug naar de ferry... Op de terugweg hadden we echter wel een paar kleinigheden... Het begon met een lekke band. Dit was een heel avontuur want we zaten vast in de middle of nowhere. Gelukkig had onze tourguide dit snel gefixt, maar toen was onze pech nog niet afgelopen. Verschillende auto's voor ons zaten namelijk helemaal vast in het zachte zand, en daar moesten we een hele tijd op wachten. Inhalen zit er niet in, want het is een smalle zandweg.

Fotoshoot bij Lake McKenzie Lake McKenzie Helderste water ooit bij Lake McKenzie! Lekke band op Fraser Island

Omdat we toch moesten wachten, zijn we maar de auto uitgegaan, en in het zand zagen we een schorpioen! Ook zagen we verschillende spinnen!

Toen alle auto's weer uitgegraven waren, en we eindelijk weer verder konden rijden, was er alweer een probleempje; de motor was oververhit... Dus toen moesten we midden op het strand stilstaan en wachten tot de motor was afgekoeld.

Motors oververhit op het strand...

Toen dat inmiddels ook weer was opgelost, misten we natuurlijk ook net de ferry die vrolijk wegvoer toen wij kwamen aanrijden. Om de pret niet te drukken hebben we toen met z'n allen een heerlijke verfrissende duik genomen in de zee, want waarom ook niet!

Helaas was dit alweer het einde van de tour... Ik kan echt met zekerheid zeggen dat dit een van mijn hoogtepunten op de East Coast is! Het is zo ontzettend vet om met een jeep rond te scheuren over het strand en door de jungle! Ook heb ik in die twee dagen meer Duits geleerd dan ooit in mijn hele schoolcarrière. Het was echt een toptour met een topgroep!

Onze topgroep op Fraser Island

Eenmaal weer terug in Noosa heb ik besloten om in het hostel te werken voor gratis accommodatie, net zoals ik had gedaan in Melbourne. Noosa is namelijk zo'n geweldig dorpje. Dit was een goede beslissing, want het was ontzettend fijn om even een vaste plek te hebben voor een paar weken.

Noosa is een ongelooflijk schattig dorpje aan het strand, met 's avonds fairylights in de bomen en een megachille strandsfeer. De hoofdstraat is enorm gezellig en ik voelde me er gelijk thuis. Het National Park is ontzettend mooi en het strand is ook echt prachtig.

Fairylights op Hastings Street, Noosa <3 Noosa National Park beach

Omdat ik staff was in het hostel, hadden we gratis surfboards die we konden gebruiken. Samen met m'n roommates besloten we spontaan om even te gaan surfen. Het is echt leuk om te zien dat je steeds beter wordt als je het vaker doet! Surfen is zeker een van m'n favoriete sporten geworden!

Een van de leuke dingen aan werken in een hostel is de mensen die je ontmoet! Je leert elkaar echt goed kennen omdat je samen een kamer deelt en samen werkt! En dit is echt even fijn omdat je de meeste medebackpackers maar voor maximaal een paar dagen ziet. Mijn roommates waren echt superleuk en samen deden we veel leuke dingen! Zo hebben we met z'n allen gebarbequed en samen veel leuke nachten gehad! Elke zondag was er een free bbq voor staff, en we hadden ook een keer een staff dinner met taco's :)

Backpacker Life

In een nacht hadden we ook een keer een tropische regenbui! Dit was echt vet heftig, want het zwembad was overstroomd en het water kwam helemaal tot aan onze drempel. Het water kwam bijna onze kamer binnen! Het scheelde letterlijk 2mm!

De volgende dag was housekeeping nogal lastig, want 1 wasmachine en de droger hadden het begeven door de regen van die nacht...

Met Charlotte ben ik ook naar Australia Zoo geweest! Dit is het thuis van dé beroemde crocodile hunter Steve Irwin! De dierentuin was echt beter dan ik had verwacht! De dieren hadden ontzettend veel ruimte en werden goed behandeld! Het blijft natuurlijk wel een dierentuin, maar ik was erg verrast door de goede leefomstandigheden.

In de middag hadden Charlotte en ik gechilled bij de kangaroo's!

Dit was echt megavet, want ze komen gewoon naar je toe en je kan ze aaien en knuffelen! Ook vloog er en mega condor boven ons langs, wat echt megavet was want condors zijn ontzettend groot! De crocodile show was ook awesome om te zien! We hadden echt een topdag, en ik ben echt blij dat ik wel naar Australia Zoo ben gegaan!

Chillen met de kangaroo's @australia zoo Met Steve Irwin Kangaroo selfie @Australia Zoo

Tijdens mijn laatste week in Noosa was er een surffestival, en Australische dan dat kan het echt niet haha. Het was precies zoals ik me het had ingebeeld, surfers en tentjes op het strand en een supergezellige sfeer! Samen met Emilia ging ik er heen en het was echt leuk!

Die middag nog een paar golven gepakt, en ook dit keer ging het best goed! Daarna heerlijk genoten van een Golden Gaytime! Dit is een typisch Australische icecream en zonder twijfel het lekkerste ijsje ter wereld!!

Aan het surfen in Noosa! Golden Gaytime en Slurpee!!!

Vanwege het surffestival was er elke ochtend free yoga op het strand. Samen met Jess ging ik dit uitproberen en het was zeker een ervaring! Die middag ging ik met Emilia de spider walk doen. Dit is gewoon een wandelpad met bomen ernaast waar veel spinnen zitten. Ik moet zeggen dat ik blij was dat ik het niet in m'n eentje liep want soms zit er opeens een megagroot web superdichtbij en schrik je je dood.

Yoga @main beach Nomads Noosa routebordjes

En toen was het alweer tijd om verder te reizen... Er was nog wel een klein stressmomentje, want ik had mijn bus blijkbaar op de verkeerde dag geboekt... Dus snel bellen met de busmaatschappij en gelukkig konden ze me voor diezelfde dag nog een ander ticket geven!

Ik ben in totaal 3 weken in Noosa gebleven, en heb echt de meest geweldige tijd gehad! De fairylights op main street waren gewoon zo schattig en de sfeer is zo gezellig. Ik heb ontzettend leuke mensen ontmoet die ik waarschijnlijk allemaal in Cairns weer zie (iedereen doet dezelfde route)!

Inmiddels ben ik alweer op m'n volgende bestemming: Airlie Beach. Maar hier zal ik jullie de volgende keer meer over vertellen want ik heb alweer een veel te lang verhaal getypt xD

See you!
Nadine

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gerrit:
    14 maart 2017
    Wat een leuk verhaal weer. En die prachtige foto's! Vooral die kangaroo selfie. Die weet inmiddels hoe die moet poseren met intelligente blik :-)
    Jammer dat je niet meer duits op school hebt gehad/wilde volgen. "Das Erdgeschoß" was al heel wat, wat hebben we dat vaak geoefend haha.

Dikke knuffel, Gerrit
  2. Anneke Schaap:
    14 maart 2017
    Geweldig!! Wat een belevenissen. En: je hebt talent om er een prachtig verhaal van te maken. Ook de foto's zijn zoooo mooi, kwaliteit!
    We krijgen er een goed beeld bij.
    Dankjewel maar weer - leuk om te lezen.
  3. Beanca:
    14 maart 2017
    Zo ongelofelijk trots op je xx
  4. Jeroen:
    15 maart 2017
    Hey toppertt!!

Prachtig verhaal weer...met dito foto's! Volgens mij ben je inmiddels een 100% Aussie, en zien we je nooit meer terug in ons koude kikkerlandje :-P. Nou ja...je vermaakt je daar prima, dus blijf vooral volop genieten!

Greetzzz Jeroen
  5. Wilma:
    15 maart 2017
    Super Nadine, wat maak je een geweldige reis. Time of your life!!
    Geniet ze :-)
    groetjes, Wilma
  6. Aline:
    23 maart 2017
    Hey Nadine, wat een leuk en uitgebreid verhaal weer. Zo kunnen we je reis en belevenissen goed volgen! Je verveelt je in elk geval niet :)
    Hoorde net van Gerrit over je nieuwe droom job. Goed gedaan!!
    Geniet lekker verder in dat prachtige land. Hier wordt het langzamerand lente. Ook leuk.
    groetjes
    Aline