Laatste weken in Australië - Engeland - Parijs - Nederland

18 augustus 2017 - Leeuwarden, Nederland

Zo dat is weer eens wat anders, een blog typen vanaf een echte laptop in plaats van mijn handige reistablet... Het is zo gek om weer terug in Nederland te zijn...

In het kort is alles hier gewoon nog steeds hetzelfde. Punt. Dat is het haha. De playlist in de Albert Heijn speelt nog steeds dezelfde muziek als vorig jaar, mensen doen nog steeds hetzelfde, en de wind in Friesland is (helaas...) nog steeds niet afgenomen. Het voelt een beetje alsof de tijd gewoon heeft stilgestaan.

Er zijn een aantal redenen waarom ik tijdelijk  terug ben in Nederland. Ten eerste wil ik heeeeeel graag mijn rijbewijs halen voordat m'n theorie verloopt. Ten tweede verliep m'n oude paspoort en ten derde was er een geweldig festival in Parijs met de vetste line-up waar ik heen wou met m'n vriendinnen.

Maar deze blog gaat niet over mijn oude vertrouwde nogal saaie leven hier in het Hoge Noorden. Het gaat over mijn reizen, dus laat ik maar beginnen met mijn laatste weken in Australië. Oh, en pardon mon Dutch, ik vind het toch wel heel moeilijk om goed grammaticaal Nederlands te spreken en typen na zo veel Engels gepraat te hebben.

Anyways, ik had in m'n laatste maanden in Australië een baan gevonden in een café in North Melbourne, en daarnaast werkte ik ook nog twee dagen in het hostel. Dat kwam er op neer dat ik 7 dagen in de week werkte, en daar had ik niet zo veel zin in. Een vriendin van me bood daarom aan om m'n laatste weken gratis bij haar te wonen, dat vond ik echt superlief en en week later had ik m'n backpack ingepakt en stond ik voor haar voordeur.

Ik vond het echt heel leuk om te verhuizen, want het huis ligt in een superleuke wijk! Het is 5min van Chapel Street vandaan, wat een heel alternatief en hip gebied van Melbourne is. Er zijn superveel leuke cafeetjes en tweedehands vintage winkeltjes en er zijn leuke bars en clubs. Ik heb dan ook voor het eerst hier ontbijt in een van die leuke cafeetjes gehad, en ik vraag me echt daadwerkelijk af waarom ik nog nooit eerder ontbijt buitenshuis heb gehad!

BREAKFAST FREAK SHAKE

Ook heb ik mijn eerste freak shake gehad, en echt wauw!! Het is een mega milkshake. Ik kan niet eens precies uitleggen wat het is haha, bekijk de foto maar!

Mijn werk is naast de Fitzroy gardens, dus na werk fiets ik hier vaak even doorheen. Dit is ook waar het beroemde huis van James Cook staat, die speciaal uit Engeland is overgebracht naar Melbourne. De stad is trouwens prachtig in de herfst!!!

Ik probeerde in m'n laatste weken hier gewoon zo veel mogelijk leuke dingen te doen: Fietsen naar Port Melbourne, gratis musea bezocht, filmavonden met friends, gezellig met z'n allen naar een barretje gaan, naar Crown Casino! Mijn favoriete bar of all times is op Chapel Street, er staan allemaal vet comfortabele banken en je kan gewoon urenlang op die banken zitten! Ik was daar laatste nog geweest met Marjolein en het was echt gezellig!

Jane doe ft Marjolein HUG UBAR magic monday

Voor Linda's verjaardag gingen we met z'n allen naar Lentils in St Kilda. Dit is een restaurant waar je zo veel betaalt als je kan betalen. Je mag bij wijze van spreken 5cent geven, maar je mag ook 50 dollar betalen. It's up to you. Dit is dus ideaal voor backpackers en het eten is superlekker! Daarna hadden we een taart van Coles koekjes gemaakt!

Linda's bday Goodbye milkshake nomads crew

Met Natalie had ik een soort coffee crawl in Fitzroy, een hipster wijk in het noorden van Melbs. We gingen erheen fietsen maar het bleek verder dan gedacht dus toen hebben we uiteindelijk maar gelopen XD Eenmaal daar in verschillende schattige cafeetjes koffie gedronken en gewoon heerlijk gechilld.

Met Clèment ook nog hot chocolate gedronken in een van de hidden laneways in de CBD, wat gezellig was!! Het was dus vooral genieten van de laatste weken met iedereen hier. En ik moet zeggen dat ik dat allemaal mis. Van het afspreken met vrienden tot het bestellen van 5 dollar domino's pizza. Ik mis de Coles cookies en de lichtjes van de skyline als het donker is. Ik mis het leven in Australië. Je bouwt toch wel iets op in die tijd dat je er bent.

Shrine of remembrance Yarra river Movienight

Het afscheid zal ik jullie maar even besparen en voor ik het wist zat ik in de bus naar Sydney, want vanaf Sydney vloog ik naar Londen. De reis was echt megalang en mooier dan dat kan ik het ook niet maken.

Ik ben twee weken in Engeland gebleven bij een vriendin die ik ook in Australië heb ontmoet. Samen met haar en Tessa en Faisha gingen we namelijk naar het muziekfestival in Parijs. Steph woont in Norwich, dus ik heb veel van het Engelse platteland gezien! We zijn naar het strand geweest, hebben gechilld in de stad, naar het kasteel geweest en naar Cambridge geweest! Ik was nog nooit in Engeland geweest dus het was echt leuk om het eindelijk een keer te bezoeken! De laatste dagen in Engeland waren we in Londen, en daar hebben we een beetje alle highlights gezien: Buckingham Palace, Big Ben, Londen Eye, Greenwich, Camden Market etc. Het duurde echt eeuwen voordat ik van die jetlag af was, dus tijdens het doen van de meeste dingen voelde ik me een zombie, maar ondanks dat was het echt leuk! Ook zijn we naar de Harry Potter Studios geweest en wauw!!!!!! Dit was echt geweldig!!! Alle films zijn hier opgenomen en alle sets staan er nog steeds, dit was echt supervet om te zien!

London eye Tower Bridge chamber of secrets harry potter world Hogwarts Express

Na Londen was het tijd voor de tweede citytrip: Parijs! Ik had hier enorm naar uitgekeken, want hier zou ik Tessa en Faisha eindelijk weer zien!!! Het was geweldig in Parijs!!! Het was zo fijn om elkaar weer te zien en met z'n allen hebben we Parijs onveilig gemaakt! We hebben uiteraard de Eiffeltoren en het Louvre gezien en we hebben gelopen langs de Seine. Ook veel op terrasjes gezeten, genieten van het Franse eten en het lekkere weer!

Eiffeltoren Louvre

De volgende dag was het tijd voor Lollapalooza festival!!!!! Hier had ik eeuwen naar uitgekeken en het was dan ook fan-tas-tisch! De line-up was geweldig: Imagine Dragons, LP, Tom Odell, Lana Del Rey, Red Hot Chilli Peppers, Charli XCX. Ik heb keihard meegeschreeuwd met Lost On You ;)

Tijdens Lana Del Rey was ik Faisha helemaal kwijtgeraakt en dit was wel een drama want we hadden er maanden naar uitgekeken om Lana samen live te zien maar ondanks dat we niet bij elkaar stonden was het geweldig! Het was mijn eerste festival en ik heb er echt heel erg van genoten!!!!

LANA DEL REY squad bandjes LANA Festivallen LP - Lost on you!! Imagine dragons

En na het festival doei gezegd tegen Steph en Charlotte want die gingen weer terug naar Engeland, en wij naar Nederland. En toen na 10 maanden reizen reden we opeens weer de Nederlandse grens over... Dit was wel een heel gek gevoel... En bij Amsterdam stond m'n moeder ons op te wachten. Dat was ook wel heel gek. Je hebt elkaar zo lang niet gezien en dan sta je opeens weer naast elkaar.

Het weerzien!

M'n vader wist ik niet dat ik terug naar Nederland zou komen, en het was heel leuk om hem te verrassen!

Het is nogmaals wel ontzettend raar om weer terug in Nederland te zijn. Iedereen rijdt rechts (help naar welke kant moet ik kijken?!?!), iedereen praat Nederlands (dit wordt echt onderschat maar het is zo raar om mensen in je eigen taal te horen spreken), Marco Borsato zingt zijn Mooi op de radio en iedereen heeft een ontzettend Nederlands hoofd (ja dit is echt een ding). En ik moest heel erg wennen aan de Nederlandse directheid. Vooral tijdens het werk in de Albert Heijn merk ik dat mensen zo direct een vraag stellen en ik weet dan niet hoe ik daar zo snel op moet reageren omdat ik niet meer gewend ben haha.

Maar nu ik alweer een aantal weken in Nederland ben zijn deze dingen ook alweer vanzelfsprekend geworden en leef ik gewoon weer mijn leventje wat ik voor Australië leefde.

En ja, dat is het verhaal van de afgelopen maanden zo ongeveer haha. Ik kan natuurlijk niet alles vertellen aangezien ik zo ontzettend veel dingen in een korte tijd heb gedaan. Maar nu hebben jullie in ieder geval een idee over waarom ik terug in Nederland ben :)

Seeya xxx

Nadine

1. Anneke Schaap:
    31 augustus 2017
    Nadine, wat een bijzonder verslag weer! Je hebt er al een heleboel (live) over verteld, en toch is het bijzonder om over de laatste weken te lezen. Ook mooi, dat je naast alles wat je meemaakt er ook bij vertelt hoe je je erbij voelt. We vonden het hartstikke leuk om je laatst te zien - wat een verrassing, dat je zomaar via Parijs weer naar Leeuwarden ging, haha!! Geniet nog maar in Nederland! Goeie tijd hoor!